Saturday, October 10, 2009

Orang baru

Alhamdulillah... Alhamdulillah... Alhamdulillah...

Tanggal 7 Oktober 2009 (Rabu) jam 7:13 pagi, wa punya laopo (isteri) sulah selamat melahirkan seorang bayi perempuan yang comel seberat 2.6kg di hospital kerajaan.Jika ikut sama jadual, wa punya isteri dijangka bersalin 25hb Oktober, tetapi sesuatu sulah berlaku hingga mempercepatkan itu kelahiran. Belikut adalah kronologi kelahiran anak wa itu:

8:30 pm - wa punya isteri mengadu pening kepala, masuk tido awal

3:30 am - wa punya isteri talak boleh tido lagi, kepala manyak pusing, muntah-muntah, berak

4:00 am - bawak wa punya laopo pegi hospital

4:30 am - wa punya laopo masuk sana dewan bersalin dan dipeliksa oleh doktor. wa tunggu luar.

5:15 am - doktor amoi panggil wa. dia explain wa punya laopo darah sudah naik manyak tinggi, dan semakin naik. kalo telus naik, nanti wa punya laopo boleh kena sawan. wa manyak risau. itu doktor amoi cakap wa talak option, kalo mau kasi darah turun mesti mau bedah kasi baby keluar jua. lagipun itu baby sudah cukup matang. wa setuju saja.

5:40 am - doktor lelaki kasi borang sama wa punya laopo suruh sign. lepas sign wa punya laopo muka ada sikit risau jua. wa duduk tunggu tepi katil sambil buat lawak bodo mau kasi semangat sama dia. wa baca manyak doa apa-apa jua yang wa tau. wa sendili pun ada lisau meh.

6:30 am - wa punya laopo ditolak naik ke tingkat atas, masuk dewan bedah. wa pergi solat Subuh, doa manyak-manyak. wa tunggu luar dewan sambil SMS semua olang minta tolong doa sama wa.

8.20 am - wa punya baby ditolak keluar dari dewan, mata celik tengok kili kanan, talak nangis punya. emak wa tengok jantina baby, perempuan. wa talak kisah, wa banyak happy, syukur. nurse angkat baby pergi wad 2 dulu. wa terus tunggu wa punya laopo keluar sambil SMS belita baik sama wa punya kenalan.

9:10 am - wa punya laopo keluar dewan bedah, muka nampak ala OK. wa manyak happy.

Semua olang cakap itu baby ikut muka dia punya ibu. Talak kisahlah. Pretty what??



 Manyak comel aa?


8 komen:

hai said...

tahniah!!!memang comel..kulit cerah macam amoi..tapi harap2 ayahnya tak ajar bahasa apek kangkung!!

Brilliant Marjan@اداويه said...

Mabruk ya akhi...comelnyer..
Semoga dia menjadi insan solehah..ameen

(^_^)mf tnye..npe ckp cina??

atle ♥ waT¡e said...

Tahniah..bby sgt comel!!

Abang Terrer said...

Tq semua... luv u all..

Marjan : ntahlah, kalo taip Melayu selalunya nanti tulisan akan pnjg meleret2, sdgkan masa tak bnyk. Bila pakai loghat cina, mcm pendek je ayat2 tu.. tu la sebabnya... tp nnt saya akan taip mcm biasa semula, Insya Allah...

masterjanz said...

tahniah bro.. ini blog punya style penulisan wa suka.. hati ade rasa terhibur.. hahahaha

** SiZuKa ChAn ** said...

tahniah en fizal..
wpon lewat wish.
hihi..
sgt cumil baby girl tu.. ^_^

deja said...

en. fizal, tahniah..
moga menjadi ayah yang terbaik

Cik Amy Sensei said...

salam..

tahniah buat saudara..

Abang Insaf © 2009. Original by Yanku. Modified by Abang