Saturday, March 27, 2010

Facebook aku

Sejak mengaumnya Facebook di alam siber pada tahun 2006, baru sekarang (2010) aku daftar akaun. Dekat 2 tahun sebelum ni aku asyik duk fikir samaada nak buka akaun atau tidak. Kejap-kejap rasa nak bukak, kejap-kejap tak jadi pulak. Kejap-kejap rasa cukuplah dengan blog saja (itupun dah bersawang), kejap-kejap rasa kuno pulak bila melopong tak boleh join kawan-kawan borak pasal Facebook. Even budak sekolah rendah yang berak tak reti-reti nak panggil cikgu tu pun dah pandai sembang Facebook kat kantin. Hebat.

Ada yang cakap dalam Facebook boleh jumpa kawan lama. Aku tanya berapa lama? Katanya sehingga zaman tadika pun ada. Aku tercengang. Ada lagi yang cakap dalam Facebook ada games, boleh main kat ofis. Aku terlopong. Kemudian aku dengar pulak dalam Facebook ada Ayah Pin. Aku histeria. Ketua kerajaan langit pun pakai Facebook? Kesimpulannya macam-macam ada dalam Facebook, patutlah boleh naik sebagai laman web sosial paling popular di dunia.

Tapi sejak akhir-akhir ini tekanan aku untuk berfesbuk makin kuat. Member-member yang aku ajak jenguk blog, buat-buat tak dengar je. Semua layan Fesbuk. Macam hampeh. Aku tengok ustaz-ustaz pun dah banyak masuk Fesbuk. Paling terbaru bila aku baca tulisan Ustaz Zaharudin pasal hukum Fesbuk. Akhirnya terjawablah keraguan aku selama ini.

Jadi tanpa buang masa aku mempersembahkan Fesbuk aku pada korang. Untuk ke sana korang boleh klik pada lesung pipit baby comel di sebelah kanan atas blog ni. Apa yang aku nak isi dalam Fesbuk ni tak tahu lagi. Yang penting daftar dulu. Function-function dalam tu pun aku baru nak belajar. Kalo sesapa berselera nak jadi kawan aku, boleh add nanti. Jangan risau aku akan accept je korang walaupun aku tak berselera. Bye.


9 komen:

pawaka19 said...

hukumnya harus kan cik fizal?

Abang said...

Yup...

Basuh Baju said...

apa kes fesbuk pun ada hukum? hehe

MR.Z said...

huh,en. fizal dah ada fesbuk. boleh tanya macam2 nanti pasal komputer :D

Abang said...

Apa nak buat, rasa was-was... kena tau jugak hukumnya...

hai said...

jgn x caya.. mmg leh jumpa member2 zaman berhingus dulu...

Abang said...

tapi Kak setakat ni belum jumpa sorg pun lagi...

Nor Abdullah said...

salam.. encik..try je hanto msg..heehhee

Abang said...

Ye tak ye jugak....

Abang Insaf © 2009. Original by Yanku. Modified by Abang