Tuesday, April 21, 2009

Problem sistem Softnet Meeting


Pagi ni pukul 9 aku ada Mesyuarat Keutuhan Pengurusan Bil 1/09. Nasib mesyuarat pun abis cepat. Then aku fokus plak untuk settlekan sistem Softnet Meeting yg x leh running tu. Dah beberapa hari aku try, ada masalah utk connect ke server MySQL. Last2 sebelah ptg nasib baik programmer otai, Jan dan Mahathir dari Virtual Softnet dtg.

Rupanya bos aku panggil deme utk tgkkan report sistem VirQueue yg x tepat. Apalagi aku tanpa lengah terus berdua-duaan berkhalwat dgn Jan dlm bilik server utk settlekan masalah tu. Try punya try, dan ditambah lagi dgn otak Mahathir, akhirnya settle jgk. Rupanya bukan masalah setting MySQL aku, tp setting pada file config sistem diaorg. Menurut Jan selepas insiden tersebut:

"ntahlah, slalu aku set EXPTYPE=1 boleh je. Pelik kali ni kena set jadi 0 plak. Mgkin sbb ko pakai Xampp kut, sebelum ni aku duk test guna Wamp je"

Tak kisahlah Jan, janji benda settle. Tq pada otai berdua.

0 komen:

Abang Insaf © 2009. Original by Yanku. Modified by Abang